Řízení změny – čeho se vyvarovat

Řízení změny – čeho se vyvarovat

Při řízení změny je nejdůležitější uvědomit si, že je nutné změnu realizovat. Potřeba změny obvykle vyplývá z nefunkčnosti nebo nedostatečného výkonu podniku jako celku případně jeho části.

Po identifikaci problému, případně při výskytu krizové situace, je nutné zachovat chladnou hlavu, poodstoupit si a podívat se na vzniklou situaci s nadhledem. Nejhorším řešením je zbrklé jednání nebo naopak snaha o bagatelizaci problému s cílem nechat problém vyhnít. Tato řešení mají za následek obvykle konec podnikání.

Bohužel ve své praxi se obvykle setkávám se snahou řešit vše ihned nebo vůbec. Oba tyto přístupy mají pouze negativní dopady, a přitom stačí málo, zamyslet se, definovat problém a nápravná opatření. Zní to jednoduše a z mé zkušenosti to opravdu je jednoduché. Při řešení krize je pouze nutné mít dostatečné znalosti a schopnosti, potlačit své ego a místo emocí nechat pracovat logiku.

Složitější část řízení změny nastává až při realizaci nápravných opatření.

Moje rada na závěr, zachovejte chladnou hlavu a nebojte se pomoci odborníků, pokud si sami nevíte rady a nevidíte řešení. Požádat o pomoc není známka slabosti ale naopak vyspělosti. Úvodní konzultace u profesionálu nic nestojí a určitě v rámci diskuse pochopíte, že Vám mohou pomoci.

Rádi zodpovíme všechny Vaše dotazy